منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • چرا مشاغل علاقه مند به ورود به متاورز و رمزنگاری هستند؟

چرا مشاغل علاقه مند به ورود به متاورز و رمزنگاری هستند؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

فیس بوک به تازگی اعلام کرده است که به یک “شرکت metaverse” منتقل می شود. این یک معامله بزرگ است ، زیرا فیس بوک بیش از 3 میلیارد کاربر دارد که آن را بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان می کند. این حرکت یک محرک قوی برای بخش نوظهور metaverse به طور کلی است که مشاغل را وارد این بخش می کند.

چشم انداز metaverse ایجاد یک فضای مجازی مشترک است که در آن افراد می توانند برای انجام کارهایی مانند ملاقات با دوستان جدید ، بازی کردن ، تماشای فیلم یا خرید محصولات به آنجا بروند. ایده این است که هر کار دیجیتالی تعاملی تر و جذاب تر باشد ، از بانکداری آنلاین گرفته تا مرور ویکی پدیا.

بیایید بررسی کنیم که چرا کسب و کارها در حال ورود به فرامتن و همچنین دنیای رمزنگاری هستند.

Crypto و metaverses به هم تعلق دارند

اکوسیستم های سنتی آنلاین ، مانند فیس بوک یا توییتر ، از داده های کاربر پشتیبانی می کنند. از آنجایی که استفاده از این شبکه ها رایگان است ، آنها به “اقتصاد داده” متکی هستند تا هزینه کارکنان خود را پرداخت کنند ، سرورهای خود را فعال نگه دارند و سود کسب کنند. در نتیجه ، کاربران با از دست دادن دسترسی به داده های خود ، از دست دادن حریم خصوصی خود و تحت سانسور قرار می گیرند.

از سوی دیگر ، متاورها از اقتصاد رمزنگاری استفاده می کنند ، که به داده های کاربر متکی نیست. اقتصاد رمزنگاری یکی از هیجان انگیزترین و جدیدترین جنبه های متاورس است. این راه را برای تشویق رفتار به شیوه ای غیر متمرکز ، بدون تکیه بر هیچ نهاد یا ارائه دهنده متمرکز ارائه می دهد.

با استفاده از توکن های رمزنگاری برای خرید و تجارت کالاهای مجازی مانند املاک ، هنرهای دیجیتال یا حتی تبلیغات ، توسعه دهندگان می توانند کل اقتصاد مجازی را بدون واسطه ایجاد کنند. به این ترتیب ، متاورس می تواند شبیه اقتصاد دنیای واقعی شود. ما قبلاً مشاهده کرده ایم که این دارایی های مجازی چقدر کم ارزش و منحصر به فرد هستند – همانطور که در مورد بسیاری از مجموعه های رمزنگاری شده اتفاق می افتد.

بنابراین این برای مشاغل به چه معناست؟

کسب و کارها متوجه شده اند که می توانند از رمزهای رمزنگاری شده برای نشان دادن محصولات یا خدمات خود در metaverse استفاده کنند. به عنوان مثال ، می توانید از نشانه ها برای خرید یک محصول فیزیکی از یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید ، یا حتی زمین مجازی را از شخص دیگری در metaverse خریداری کنید.

همه این تراکنش ها در بلاک چین ثبت می شوند تا بتوان مالکیت را به راحتی تأیید کرد ، اما هیچ چیز مانع شما نمی شود که آن اقلام را بین همتایان مورد اعتماد خود به این طرف و آن طرف مبادله کنید.

توکن های رمزنگاری شده در برابر سانسور نیز مقاوم هستند: هیچ ارائه دهنده متمرکی وجود ندارد که بتواند دارایی ها یا توکن های شما را بگیرد. در نهایت ، توکن های رمزنگاری نیازی به بانک یا سایر واسطه های مالی شخص ثالث ندارند: همه چیز مستقیماً بین کاربران اتفاق می افتد.

به طور خلاصه ، این بازار کاملاً جدیدی را برای محصولات و خدمات باز می کند.

در حال حاضر ، اکثر مردم از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می کنند. با این حال ، آینده این شبکه ها می تواند به یک metaverse مجازی نزدیک باشد ، جایی که همه چیز از پیام رسانی تا معاملات تجاری در بلاک چین انجام می شود.

در مورد متاورهای غیر متمرکز چطور؟

هدف فیس بوک ایجاد متاورس است ، اما متمرکز خواهد بود.

Next Earth یک دنیای مجازی است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این چشم انداز مشابه یک metaverse سنتی دارد: ساختن دنیای دیجیتال. با این حال ، Next Earth کاملاً غیر متمرکز است. هیچ سرور متمرکز وجود ندارد که بر آنچه شما می توانید یا نمی توانید انجام دهید ، یا آنچه برای داده های شما اتفاق می افتد حکم کند.

این برای آینده تجارت چه معنایی دارد؟

در حال حاضر ، جامعه metaverse هنوز در مراحل اولیه خود است. تعداد انگشت شماری از این سیستم عامل ها هستند که از تراکنش های رمزنگاری (و حتی کمتر آنها که غیرمتمرکز هستند) پشتیبانی می کنند.

با این حال ، هرچه تعداد افراد بیشتری وارد متاورس می شوند ، شاهد انفجار تعداد مشاغل برای استفاده از این فرصت جدید در بازار خواهیم بود.

مهمترین کاری که در حال حاضر برای کسب و کار شما باید انجام دهید این است که آزمایش فناوری بلاک چین را آغاز کرده و فرصت های موجود در متاورس را کشف کنید.