منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • نظرسنجی نشان می‌دهد که Metaverse بر نحوه سفر مردم تأثیر خواهد داشت

نظرسنجی نشان می‌دهد که Metaverse بر نحوه سفر مردم تأثیر خواهد داشت

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

بخش گردشگری بخشی است که به ویژه مشتاق پذیرش متاورس بوده است و دلیل محکمی برای این امر وجود دارد.

واقعیت مجازی روش کارآمدی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا به مصرف‌کنندگان قبل از خرید تجربه‌ای را که ممکن است از آن پیش‌بینی می‌کنند، بچشند، زیرا اکثر مشتریان آنها به جای اقلام، به دنبال کسب تجربیات هستند.

یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت مسافرتی آنلاین معروف Booking.com که دارای 24179 شرکت کننده از 32 کشور بود، نشان داد که مسافران قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه سفر خود، علاقه زیادی به تجربه دیجیتالی سایت ها داشتند.

43 درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند به صراحت گفتند که قصد دارند از واقعیت مجازی برای هدایت تصمیم گیری خود استفاده کنند.

حدود 4574 پاسخ دهنده از مجموع 10404 نفری که به آنها رای دادند گفتند که از مقصد جدیدی بازدید نمی کنند مگر اینکه قبلاً آن را به صورت مجازی تجربه کرده باشند.

نسل‌های جوان‌تر، یعنی نسل Z (۴۵ درصد) و هزاره‌ها (۴۳ درصد)، آن‌هایی هستند که بیشتر به بررسی تجربیات سفر در متاورس تمایل دارند.

علاوه بر این، بیش از سی و پنج درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، آماده هستند که روزهای متعددی را در Metaverse بگذرانند تا با محیط‌هایی که در سایت‌های معروف مختلف موجود است آشنا شوند.

با این حال، شصت درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که تجربیاتی که می‌توان از طریق Metaverse و سایر فناوری‌های مجازی به دست آورد، با تجربیاتی که می‌توان به صورت حضوری داشت، قابل مقایسه نیست.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که سائوپائولو برزیل، پوندیچری هند، هوبارت استرالیا و بولزانو ایتالیا پرطرفدارترین مکان‌های سال 2023 هستند که مردم می‌خواهند به آن‌ها سفر کنند.

Booking.com ادعا می‌کند که پشتیبانی از فناوری‌هایی مانند بازخورد لمسی به افزایش این تجربه کمک می‌کند و مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد از سواحل شنی و خورشید استوایی لذت ببرند بدون اینکه مجبور باشند خانه‌های خود را ترک کنند.

Metaverse در صنعت سفر

بخش گردشگری از استفاده از فناوری Metaverse سود بسیار زیادی می برد. در دسترس بودن بیشتر منابع الهام جدید و بهتر برای مسافران یکی از مزایایی است که بیش از همه برجسته است.

همچنین ممکن است به عنوان مکملی عمل کند و به بازدیدکنندگان بالقوه مزه انواع فعالیت هایی را بدهد که در طول بازدیدشان فرصت شرکت در آنها را دارند.

این امکان برای مسافران وجود خواهد داشت که قبل از رزرو اتاق‌های هتل و مکان‌های دیگر را ببینند و حتی برای آنها امکان پذیر خواهد بود تا قبل از اینکه متعهد به اقامت در آن مکان شوند، روند ورود به سایت را تمرین کنند.

یک وب‌سایت فقط می‌تواند کارهای زیادی در زمینه خدمات مشتریان انجام دهد، حتی اگر این روزها بیشتر رزروها به صورت آنلاین انجام می‌شوند. اگر کاربران برای تعطیلات خود در Metaverse برنامه ریزی کنند، می توانند به صورت مجازی از یک نماینده سوال بپرسند، قیمت ها را چانه بزنند، چیزها را بسته بندی کنند و به روشی ساده و کارآمد پرداخت کنند.

علاوه بر این، واقعیت مجازی این امکان را برای هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و سایر شرکت‌های فعال در بخش گردشگری فراهم می‌کند تا به مشتریان بالقوه با شبیه‌سازی رفتن به مقصدشان خدمات ارائه دهند.

این نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا مجموعه‌ای از جاذبه‌های اصلی را که احتمالاً آنها را ترغیب به بازدید از یک مقصد در وهله اول می‌کند، آزمایش کنند.