منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • متا – نام جدید فیس بوک در حال ورود به Metaverse

متا – نام جدید فیس بوک در حال ورود به Metaverse

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

TL;DR شکست

  • فیس بوک نام خود را تغییر داده و نام خود را به “متا” تغییر داده است.
  • تغییر نام تجاری بخشی از گام بزرگ این شرکت در جهت کمک به ایجاد متاورس است.
  • “متا” از اول دسامبر معاملات خود را تحت عنوان سهام جدید خود “MVRS” آغاز خواهد کرد.
  • منتقدان بر این باورند که تغییر نام تجاری، استراتژی فیس بوک برای تحت الشعاع قرار دادن اتهامات اخیر توسط افشاگر است.

فیس بوک، این غول رسانه های اجتماعی با تغییر نام خود به یک تغییر نام تجاری بزرگ را پشت سر گذاشته است.متا‘. مارک زاکربرگ، مدیر عامل و بنیانگذار فیس بوک، این برند جدید را روز پنجشنبه در جریان رویداد Connect اعلام کرد.

زاکربرگ اظهار داشت که نام فیس‌بوک به طور کامل نشان‌دهنده کاری نیست که این شرکت در حال حاضر انجام می‌دهد و امیدوار است چه چیزی به آن دست یابد. پلت فرم فیس بوک تنها یکی از فناوری های این شرکت است. ما شرکتی هستیم که فناوری را برای اتصال ایجاد می کنیم. با گذشت زمان، من امیدوارم که ما به عنوان یک شرکت متاورس دیده شویم.”

به عنوان بخشی از برند جدید، این شرکت همچنین لوگوی خود را از علامت محبوب شست رو به بالا “Like” به یک روبان آبی بی نهایت تغییر داده است که نمادی از اتصال ثابت و همه جانبه است. متاورس.

زاکربرگ همچنین اظهار داشت که این شرکت جدیدمتا“با شاخص سهام جدید خود تجارت را آغاز خواهد کرد”MVRSاز اول دسامبر

متا - نام جدید فیس بوک در متاورس 1 قرار می گیرد
نام و لوگوی جدید فیس بوک – متا

آیا نام برنامه ها تغییر می کند؟

درک این نکته مهم است که “متا” جدید خواهد بود هویت شرکتی Facebook Inc. نام و برند برنامه های توسعه یافته توسط این شرکت خواهد بود همان باقی می ماندمانند فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر ثابت خواهند ماند.

مارتین هاربچ، مدیر گروه فیس‌بوک می‌گوید: «ماموریت ما یکسان است، اما داریم یک چشم انداز جدید“.

متاورس چیست؟

Metaverse شکل آینده اینترنت است. محیط آنلاین فعلی ما اکثر عناصر دوبعدی و سه بعدی با ویژگی‌های فراگیر محدود است. متاورس این خواهد بود محیط اینترنت سه بعدی همهجانبه، که در آن افراد می توانند از طریق VR (واقعیت مجازی) و محیط های مبتنی بر واقعیت افزوده (واقعیت افزوده) به یکدیگر متصل شده و ارتباط برقرار کنند.

اینطور فکر کنید، کاربران می توانند به جای نشستن در مقابل کامپیوتر، به سادگی از یک هدست برای ورود به دنیای مجازی اینترنت استفاده کنند، جایی که هر پلتفرم و محتوای دیجیتالی از طریق یک دنیای مجازی سه بعدی. این متاورس است.

متا متاورس را به عنوان فصل بعدی در ارتباط اجتماعی توصیف می کند، جایی که همه می توانند به صورت سه بعدی ارتباط برقرار کنند، تعامل کنند و ارتباط برقرار کنند.

چرا فیس بوک تغییر نام داد؟

زاکربرگ بیان کرده است که تغییر نام تجاری گام بزرگ این شرکت برای کمک به توسعه متاورس در چند سال آینده است.

البته واکنش‌های زیادی از سوی منتقدان وجود دارد که می‌گویند زمان‌بندی این برند جدید تصادفی نیست. در اوایل این ماه، یکی از کارمندان سابق فیس بوک، فرانسیس هاگن، به عنوان یک افشاگر ظاهر شد و اسناد داخلی شرکت را فاش کرد.

اسناد فاش شده نشان می‌دهد که فیس‌بوک توانایی توقف رویدادهای خشونت‌آمیز مهمی مانند حمله به کنگره آمریکا را دارد، اما بر این اساس این کار را نکرد. همچنین، اطلاعاتی در مورد سود این شرکت قبل از سود کاربر، با قرار دادن بیشتر کاربران در معرض محتوای منفی وجود داشت.

گزارش‌های فاش شده همچنین حاکی از آن است که چندین جنایت غیرقانونی از طریق این پلتفرم بدون هیچ گونه اعتدالی انجام می‌شود، مانند ترافیک انسان، بهره‌کشی جنسی و موارد دیگر.

این شرکت تحت تحقیقات دولتی است و بسیاری از مردم حدس می زنند که تغییر هویت برند آن بخشی از استراتژی واکنش زاکربرگ به بحران است. این شرکت قبلاً با افشاگران، تحقیقات و جلسات کنگره مواجه بوده است، اما به نظر می‌رسد این بار بحران بسیار بدتر شده است.

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا “متا” که به تازگی مارک شده است، یک فشار قطعی به سمت متاورس است یا فقط تلاش دیگری از سوی فیس بوک برای تحت الشعاع قرار دادن اتهامات فزاینده علیه پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب.