TL: DR Breakdown
- برنامه های فیس بوک برای ساخت متاورس در حال انجام است و انتظار می رود NFT ها را در اکوسیستم ادغام کند.
- این پلتفرم همچنین در حال تغییر نام تجاری به Meta برای مطابقت با پیشرفت اخیر است.
به تازگی، فیس بوک جزئیاتی را در مورد برنامه های خود برای ساخت متاورس، یک روند رو به رشد در دنیای بازی، منتشر کرده است. فیس بوک در حال حاضر پر استفاده ترین وب سایت رسانه های اجتماعی است که بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان ثبت کرده است. این رویکرد برای گسترش خدمات خود به یک نوآوری رو به رشد در دنیای ارزهای دیجیتال حیاتی خواهد بود.
به زبان ساده، متاورس یک دنیای مجازی است که شرکت کنندگان می توانند با دیگران تعامل داشته باشند و بر اساس تخیل خود بسازند. علاوه بر این، برخی خدمات معاملاتی، بازی ها، گزینه های توسعه دهنده و سایر موارد را ارائه می دهند. اخیراً، رونق ایجاد متاورس در صنعت بازی وجود داشته است که فرصتهای هیجانانگیزی را برای گیمرها ایجاد کرده است.
گزارشهای اخیر همچنین نشان میدهد که فیسبوک NFTها را در فراورده خود قرار میدهد تا صنعت پررونق را در نظر بگیرد. NFT ها نقش مهمی در پیشرفت توسعه و پذیرش کریپتو خواهند داشت. علاوه بر این، توکنها فرصتهای کمیاب و کسب درآمد را هم برای توسعهدهندگان و هم برای دارندگان معرفی میکنند.
فیس بوک 50 میلیون دلار سرمایه گذاری برای تحقیق در مورد متاورس و ساخت اجزای نرم افزاری بیشتر کنار گذاشته است. این سایت رسانه اجتماعی تمایل خود را برای ایجاد چیزی قابل اعتماد و سودمند برای کاربران خود و سایر افراد در سطح جهان ابراز کرد. به این ترتیب، انتظار دارد با چندین نهاد از جمله شرکت های مالی، توسعه دهندگان فناوری و مقامات نظارتی همکاری کند.
تغییر نام فیس بوک
متاورس فیس بوک دارای “متا” خواهد بود که پلتفرم رسانه های اجتماعی مایل است به زودی از آن استفاده کند. این تغییر نام تجاری، عصر جدیدی را برای وب سایت جنجالی به ارمغان می آورد. انتخاب نام نشان دهنده چشم انداز فعلی آن برای گسترش و ساخت بیشتر است.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، توضیح داد که هنوز کارهای مهمی در زمینه متاورس آغاز نشده است. با این حال، بهروزرسانیهای نرمافزاری در حال انتشار هستند، که نشاندهنده موارد بیشتر در آینده است.
همچنین امیدوار است ضمن حفظ محیط امن برای کاربران خود، مسائل مربوط به سانسور را ریشه کن کند. این بیشتر موانع واقعیت مجازی را بیان کرد زیرا محتوا قابل کنترل نیست. با این حال، ورودی خود را در امنیت برای کاربران و داده های آنها حفظ می کند.
در طول سال ها، قربانی چندین مورد شده است، به ویژه در مورد داده های کاربر. بسیاری بر این باورند که این پلتفرم و دیگر سایتهای رسانههای اجتماعی تحت آن اطلاعات را به شرکتها میفروشند. این فرض بر خلاف مقررات حفظ حریم خصوصی در سطح جهانی است. علاوه بر این، مصرف کننده را به عنوان محصول قرار می دهد که غیراخلاقی است.
باز کردن درهای بیشتر
اهداف فیس بوک به ایجاد یک جهان مجازی ختم نمی شود که کاربران بتوانند از آن به عنوان راه فرار استفاده کنند. همچنین امیدوار است یک هدست واقعیت مجازی توسعه دهد تا چیزهای مهم تری را به صنعت VR بیاورد. کامبریا شبیه هیچ چیز دیگری نخواهد بود و به کاربر یک پیوند احساسی به فضای مجازی ارائه می دهد.
علاوه بر این، امیدوار است از طریق متاورس مشاغل بیشتری برای کاربران در سراسر جهان ایجاد کند. انتظار دارد با ایجاد رقابت و بازارهای گسترده تر، اقتصاد دیجیتال در پلتفرم خود پیشرفت کند.
توسعه در هسته ذهنیت آن قرار دارد و مسیرهای بیشتری را باز می کند که ذهن های درخشان در سراسر جهان می توانند از آنها بهره برداری کنند. توانمندسازی زنان نیز در فهرست مأموریتهای آن قرار دارد و به رسمیت شناختن کمنمایشی که زنان متحمل میشوند، است. آموزش نیز در برنامه های آن ضروری است و با موسسات مختلف از جمله دانشگاه هوارد، دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه ملی سئول همکاری می کند.
در حالی که بینش دانشگاهی ارائه می شود، موسسات در اصلاح اخلاق و مسئولیت مورد نیاز فیس بوک نقشی ایفا خواهند کرد. در نهایت، معتقد است که تکمیل این پروژه ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد تا از اجرای کامل تمام برنامههای آن و در عین حال تضمین مقررات و ایمنی اطمینان حاصل شود.