منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • سرمایه گذاری در تبلیغات کریپتو از 85 میلیون دلار در ایالات متحده به 36 هزار دلار کاهش یافته است

سرمایه گذاری در تبلیغات کریپتو از 85 میلیون دلار در ایالات متحده به 36 هزار دلار کاهش یافته است

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

در حالی که کل صنعت کریپتو از یک بازار نزولی طولانی رنج می برد، صنعت بازاریابی کریپتو نیز ضربه بزرگی را متحمل شده است. همین چند ماه پیش، تبلیغات کریپتو در سراسر جهان رونق داشت. از تایم اسکوئر گرفته تا متروهای لندن و رویدادهای ورزشی بزرگ مانند لیگ‌های NFL و فوتبال، تبلیغات ارزهای دیجیتال در بالاترین سطح خود قرار داشتند. افراد مشهوری مانند مت دیمون، لبرون جیمز، تام برادی و اسنوپ داگ چهره های ثابتی در چنین تبلیغاتی بودند.

با این حال، بحران بازار مالی جهانی و همچنین ادامه بازار نزولی باعث شد که سرمایه گذاری در چنین تبلیغاتی به شدت کاهش یابد. طبق داده‌های اخیر، شرکت‌های بزرگی مانند Coinbase، FTX و Crypto.com در چند ماه گذشته بودجه بازاریابی خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

در فوریه امسال، در جریان برگزاری سالانه Super Bowl، صنعت کریپتو در ایالات متحده بیش از 84.5 میلیون دلار برای بازاریابی و تبلیغات هزینه کرد. در ماه ژوئن، این رقم به تنها 3 میلیون کاهش یافت. ماه گذشته، هزینه کلی برای تبلیغات کریپتو در ایالات متحده تنها 36000 دلار بود که کمترین رقم از ژانویه 2021 است.

آیا تبلیغات کریپتو دوباره در مرکز قرار خواهند گرفت؟

به گفته کارشناسان بازاریابی، شرکت‌های ارز دیجیتال نباید انتظار بازدهی ثابتی از بازار تبلیغات داشته باشند. سرمایه گذاری و بازدهی از تبلیغات کریپتو به طور مستقیم با بازار گسترده تر متناسب است.

زمانی که قیمت‌های بازار سقوط می‌کند و فعالیت‌های غیرقانونی مانند کلاهبرداری و هک در این فضا افزایش می‌یابد، کاربران تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند که در نهایت بازده احتمالی سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی را کاهش می‌دهد. برای اینکه سرمایه گذاری و بازدهی دوباره در این فضا افزایش یابد، انحلال در صرافی های محبوب باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

مشخص نیست چه زمانی تبلیغات کریپتو دوباره به سطوح باشکوه خود باز خواهند گشت. صرافی محبوب Crypto.com در سال گذشته کمپین های گسترده ای را در سراسر جهان راه اندازی کرد، با بودجه هایی که در یک مقطع از 100 میلیون دلار گذشت. پس از کاهش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال، افراد مشهور مرتبط با چنین تبلیغاتی مانند مت دیمون به شدت در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفتند. تا زمانی که سرمایه‌گذاری و تجارت در این فضا دوباره به چنین سطوحی افزایش پیدا نکند، ممکن است شاهد چنین هزینه‌های هنگفتی برای بازاریابی ارزهای دیجیتال نباشیم.