منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • حق امتیاز NFT ها، چه کسی به چه کسی پرداخت می کند؟

حق امتیاز NFT ها، چه کسی به چه کسی پرداخت می کند؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ

بازار کریپتو در دهه گذشته شاهد افزایش شدید سرمایه خود بوده است. با این حال، سرمایه آن در چهار سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. به یکی از بازارهای با رشد سریع در جهان تبدیل شده است. حق امتیاز NFT نقش مهمی در این امر ایفا کرده است. با ظهور NFT ها، سرمایه گذاران، صاحبان پروژه ها و خالقان جدید به بازار آمده اند و بازار هر روز در حال رشد است. بسیاری بر این باورند که آینده ارزهای دیجیتال NFT است.

با این وجود، بحث داغی در مورد پروژه های NFT و حق امتیاز وجود دارد. بحث در سپتامبر در مورد توزیع حق امتیاز NFT آغاز شد. تصمیم گرفته شد که حق امتیاز NFT بین خریداران توزیع شود. با این حال، بسیاری از CT ارزهای دیجیتال و افراد دیگر با این تصمیم مخالفت کردند و این تصمیم به جامعه NFT تغییر داده شد تا خودشان تصمیم بگیرند. حال سوال این است که چه کسی باید به چه کسی پرداخت کند؟ قبل از پاسخ دادن به آن، باید در مورد چند اصل حق امتیاز NFT بدانید.

چهره طبیعی حق امتیاز NFT

برای شناخت چهره طبیعی NFT باید موارد زیر را بدانید.

صاحبان پروژه

صاحبان پروژه چهره طبیعی NFT هستند. آنها اولین کسانی هستند که NFT ها را برگزار می کنند و در مورد طراحی گرافیکی و توزیع نقش ها بین اعضای مختلف جامعه تصمیم می گیرند. آنها مسئول بازاریابی و عملیات مرتبط هستند.

سازندگان

افرادی که پروژه را ایجاد می کنند. آنها ممکن است بخشی از تیم نباشند. آنها می توانند مالک نیز باشند. آنها پروژه را ایجاد می کنند و آن را برای بازاریابی و سایر عملیات به صاحبان پروژه می دهند.

سرمایه گذاران

اینها خریداران و فروشندگان NFTها هستند. وقتی یک NFT می‌خرید، عضوی از جامعه می‌شوید، و اگرچه اگر بتوانید آن را بفروشید، هنوز هم بخشی از جامعه هستید و در آن مشارکت می‌کنید، از مزایایی که خریداران می‌برند بهره نخواهید برد.

انجمن

جامعه شامل کسانی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با پروژه مرتبط هستند. شامل صاحبان پروژه، خالقان، سرمایه گذاران، غیر دارندگان و غیره می شود. نقش این افراد می تواند در طول زمان تغییر کند. به عنوان مثال، اگر فردی به عنوان سرمایه گذار وارد جامعه شود و بعداً متوجه شود که پروژه پتانسیل خاصی دارد و سهمی از پروژه بخرد، می تواند مالک پروژه نیز باشد.

بازار

این پلتفرمی است که اعضای جامعه می توانند NFT ها را خریداری و بفروشند.

حق امتیاز NFT ها را به چه کسی پرداخت می کند؟

حال سوال این است که یکی از بالا باید حق امتیاز NFT را به چه کسی بپردازد؟ این را می توان در دو سناریو توضیح داد.

در سناریوی اول، حق امتیاز NFT ها از پیش فرض به یک آدرس مستقل با امضاکنندگان مختلف پروژه دریافت می شود. هنگامی که حق امتیاز دریافت شد، بر اساس نقش آنها در پروژه بین اعضا توزیع می شود. برخی حق امتیاز را در حقوق بین سازندگان، اپراتورهای اجتماعی، امور مالی، بازاریابی و غیره تقسیم می کنند. این به تیم بستگی دارد که تصمیم بگیرد چقدر حق امتیاز دریافت کند.

در سناریوی دوم، سازنده تمام حق امتیاز NFT ها را به آدرس مستقل خود دریافت می کند، سپس حق امتیاز را بین اعضای مختلف پروژه توزیع می کند. این ممکن است به شکل دستمزد روزانه، حقوق، بازاریابی و سایر فعالیت های مرتبط با پروژه باشد.

اگر پروژه شکست بخورد چه؟

بسیاری از کارشناسان ارزهای دیجیتال معتقدند که نباید به همه پروژه های NFT حق امتیاز پرداخت شود. آنها بر این عقیده اند که بازار باید تمام پروژه های NFT را که کسل کننده هستند و در آینده قابل پیش بینی پتانسیلی ندارند، محدود کند. پروژه NFT را می توان بر اساس فعالیت های آن در رسانه های اجتماعی مانند توییتر، دیسکورد، تلگرام و غیره قضاوت کرد، اگر فعال نباشند، حق امتیاز NTF آنها باید محدود شود. و وقتی یک تیم جدید می آید، حق امتیاز باید به آن تیم پرداخت شود.

فکر نهایی

بحث گسترده ای در مورد حق امتیاز NFT وجود دارد که چه کسی باید به چه کسی پرداخت کند. اگرچه این فرآیند کمی پیچیده است، اما این حق امتیازها ستون فقرات یک پروژه هستند. اگر پروژه باید به خوبی انجام شود، باید حق امتیاز کافی داشته باشد. توزیع این حق امتیاز به اعضای مختلف پروژه باید توسط جامعه تصمیم گیری شود، نه توسط یک شخص، خالق مالک پروژه. همه افراد جامعه باید حق رای دادن به حق امتیاز NFT را داشته باشند.